Kjøpsvilkår // Terms of Purchase

* * * English Version Follows Below ***

Kjøpsvilkår

SPIS DEG FRI AS

1. Innledning:

Vi ber deg lese nøye gjennom kjøpsvilkårene. Her finner du oversikten over det som er avtalt mellom oss, og som du har gått med på, ved kjøp av våre kurs og produkter. Avtalen består av disse vilkårene, opplysninger du har fått ved bestilling og utfylles av de lovene som til enhver tid er gjeldende. 

Dersom du lurer på noe i dette dokumentet, ber vi deg kontakte oss på [email protected]

Ved kjøp av produktet/tjenesten bekrefter du at du har lest, forstått og akseptert disse vilkårene. Avtalen anses inngått når bestilling er sendt selger. 

 

2. Avtalens parter:

Selger er Spis deg fri AS, Wilhelm Færdens vei 4A, 0361 Oslo, [email protected], (+47) 90080115, org. nr. 921.802.366 (heretter kalt selger)

Kjøper er den som foretar bestillingen (heretter kalt kjøper)

 

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

 

4. Betaling

Ved kjøp av produkter som sendes eller leveres digitalt samtidig som bestilling, vil betaling kreves samtidig. Dersom kjøper bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selger reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. 

Ved betaling med faktura vil faktura bli utsendt samtidig som varen. Betalingsfrist fremgår på fakturaen og er på minimum 14 dager etter mottak av varen. 

Ved forsinket betaling tilkommer forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven

 

5. Levering

Ved bestilling av fysiske bøker vil produktet bli levert av våre samarbeidspartnere Akademika AS og Sentraldistribusjon AS. Varen leveres hos kjøper med mindre annet er særlig avtalt. Levering vil være fullført når kjøper, eller en representant for kjøper, har mottatt produktet. 

Ved bestilling av digitale kurs eller produkter, vises en bekreftelsesside på at ordren er gjennomført når betalingen er godkjent. Samtidig får du en e-post med ordrebekreftelsen til din opplyste e-postadresse med link til det digitale kurset eller produktet. Levering skjer via denne linken. Har du ikke mottatt din bestilling, så hjelper vi deg hvis du sender en e-post til [email protected]

Ønsker du å bytte må du sende en e-post til [email protected] innen 14 dager fra bestilling.

 

6. Risikoen for varen

Risikoen for varen blir overført til kjøper når kjøper har fått den levert.

 

7. Angrerett og garanti

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Normal angrerett og 14 dagers angrefrist gjelder for deg som kjøper som forbruker. 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Når du kjøper e-bøker, lydbøker og andre digitale produkter til nedlasting, er det en lovfestet angrerett på 14 dager. Angreretten gjelder imidlertid kun frem til tidspunktet da nedlastingen starter.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Ved kjøp av personliggjorte digitale eller fysiske ytelser aksepterer du å fraskrive deg de 14 dagene med angrefrist. Disse ytelsene er framstilt etter dine personlige spesifikasjoner og/eller som en levering av personliggjort innhold som ikke leveres via et fysisk medium, jf. Forbrukeravtaleloven.

Det er ikke angrerett ved bestilling av fysiske eller digitale arrangement som utdanning, medlemskap, workshops, retreats, foredrag og liknende. 

Dersom vi velger å avlyse et arrangement, vil du få refundert billettkostnadene. Dersom vi velger å flytte eller utsette et arrangement, vil utstedte billetter fremdeles være gyldige og kan benyttes til ny dato. 

 

8. Oppsigelse av abonnement

Medlemskapet blir automatisk fornyet med mindre annet er avtalt.

Det er ikke bindingstid på våre medlemskap og du kan si opp abonnementet når du vil via din profil i medlemsportalen eller ved å sende en e-post til [email protected]. Ditt abonnement vil da bli avsluttet ved neste forfall og du beholder tilgang til medlemsgruppen frem til forfallsdato. 

 

9. Force Majeure

Med unntak av plikten til å utføre avtalt betaling, er ingen av partene ansvarlige for manglende overholdelse av sine forpliktelser etter avtalen i en periode hvor parten ikke kan utføre forpliktelsene grunnet hendelser utenfor deres kontroll, som streik, brann, flom eller annen naturkatastrofe, krig eller opprør, cyberangrep og akutt eller alvorlig sykdom.

Dette er forutsatt at den som ikke kan oppfylle sin forpliktelse etter avtalen straks underretter den annen part om situasjonen, og gir tilstrekkelig informasjon til at den andre parten kan vurdere situasjonen og begrense tapet for egen del.

Dersom en slik situasjon oppstår vil som utgangspunkt ikke partene fritas fra forpliktelsene etter avtalen, men oppfyllelsen av dem vil utsettes inntil force majeure- tilstanden opphører. Der tilstanden er langvarig vil selskapet fritas for sin leverings- og erstatningsplikt.

 

10. Endringer

Disse vilkårene kan bli endret fra tid til annen. Den seneste versjonen finnes alltid på vår nettside knyttet til salg av det aktuelle produktet. 

Endringer i vilkårene gjelder bare for varer som er solgt etter at den endrede versjonen er lagt ut på vår nettside.

 

11. Konfliktløsning

Vi er opptatt av at våre kunder er fornøyd med de tjenestene og programmene vi leverer. Om du som kunde av noen grunn er misfornøyd, ber vi om at vi underrettes så snart som mulig.

Disse vilkårene og salg av produktet reguleres av norsk rett.

Enhver tvist vedrørende vilkårene eller brudd på vilkårene, oppsigelse eller ugyldighet av vilkårene eller andre spørsmål knyttet til produktet, forplikter partene seg til å forsøke å løse på laveste mulige nivå mellom seg. 

Hvis tvisten ikke løses først ved forhandlinger mellom partene, vil en uenighet eller tvist i forbindelse med denne avtalen kunne sendes til forliksrådet eller retten i Oslo.

*** English Version ***

Terms of Purchase
1. Introduction
Please read these terms of purchase carefully. Here you will find an overview of what has been agreed between us, and what you have accepted when purchasing our courses and products.

The agreement consists of these terms, the information you received when ordering, and is supplemented by the legislation in force at any given time.

If you have any questions regarding this document, please contact us at [email protected]

By purchasing the product/service, you confirm that you have read, understood, and accepted these terms. The agreement is considered concluded when the order has been submitted to the seller.

2. Parties to the agreement
The seller is Spis deg fri AS, Wilhelm Færdens vei 4A, 0361 Oslo, [email protected], (+47) 90080115, organisation no. 921.802.366 (hereinafter the “Seller”).

The buyer is the person who places the order (hereinafter the “Buyer”).

3. Price
The stated price for the goods and services is the total price the Buyer shall pay. This price includes all taxes and additional costs.

The Buyer shall not bear any additional costs that the Seller has not informed about prior to the purchase.

4. Payment
For purchases of products that are shipped or delivered digitally at the same time as the order, payment will be required immediately. If the Buyer uses a credit or debit card for payment, the Seller may reserve the purchase amount on the card when ordering.

For payment by invoice, the invoice will be sent at the same time as the goods. The due date appears on the invoice and will be at least 14 days after receipt of the goods.

In the event of late payment, late payment interest will accrue in accordance with the Norwegian Interest on Overdue Payments Act.

5. Delivery
For orders of physical books, the product will be delivered by our partners Akademika AS and Sentraldistribusjon AS. The goods are delivered to the Buyer unless otherwise specifically agreed. Delivery is considered completed when the Buyer, or a representative of the Buyer, has received the product.

For orders of digital courses or products, a confirmation page will be displayed showing that the order has been completed once the payment has been approved. At the same time, you will receive an order confirmation by e‑mail to the e‑mail address you have provided, with a link to the digital course or product.

Delivery takes place via this link. If you have not received your order, we will assist you if you send an e‑mail to [email protected].

If you wish to exchange, you must send an e‑mail to [email protected] within 14 days from the date of the order.

6. Risk of the goods
The risk for the goods passes to the Buyer when the Buyer has received delivery.

7. Right of withdrawal and guarantee
Unless the agreement is exempt from the right of withdrawal, the Buyer may cancel the purchase of the goods in accordance with the Norwegian Right of Withdrawal Act.

The standard right of withdrawal and a 14‑day withdrawal period applies to you as a consumer.

The Buyer must notify the Seller of the use of the right of withdrawal within 14 days from the date the period starts to run. All calendar days are included in the period. If the deadline expires on a Saturday, public holiday or bank holiday, the deadline is extended to the nearest working day.

When you purchase e‑books, audiobooks and other digital products for download, there is a statutory 14‑day right of withdrawal. However, the right of withdrawal only applies up until the time when the download starts.

The right of withdrawal is considered exercised if the notification is sent before the expiry of the deadline. The Buyer bears the burden of proof that the right of withdrawal has been exercised, and the notification should therefore be given in writing (withdrawal form, e‑mail or letter).

The withdrawal period begins to run:

For the purchase of individual goods, the withdrawal period runs from the day after the goods have been received.

If a subscription is sold, or the agreement involves regular delivery of identical goods, the period runs from the day after the first shipment has been received.

When purchasing personalised digital or physical services, you accept that you waive the 14‑day withdrawal period. These services are produced according to your personal specifications and/or as a delivery of personalised content that is not supplied on a physical medium, pursuant to the Norwegian Consumer Contracts Act.

There is no right of withdrawal for orders of physical or digital events such as education, membership, workshops, retreats, lectures and similar.

If we choose to cancel an event, you will be refunded the ticket costs. If we choose to move or postpone an event, the issued tickets will still be valid and can be used for the new date.

8. Termination of subscription
Membership is automatically renewed unless otherwise agreed.

There is no binding period on our memberships and you may terminate the subscription at any time via your profile in the member portal or by sending an e‑mail to [email protected]. Your subscription will then be terminated at the next due date, and you will retain access to the member group until the due date.

9. Force majeure
Except for the obligation to make agreed payments, neither party is liable for failure to fulfil its obligations under the agreement during a period in which the party cannot perform its obligations due to events beyond its control, such as strike, fire, flood or other natural disaster, war or riot, cyber‑attack, and acute or serious illness.

This is conditional on the party that cannot fulfil its obligation under the agreement promptly notifying the other party of the situation and providing sufficient information to enable the other party to assess the situation and limit its own loss.

If such a situation arises, the parties will as a general rule not be released from their obligations under the agreement, but the performance of those obligations will be postponed until the force majeure situation ceases. Where the situation is long‑lasting, the company will be released from its duty to deliver and its liability for damages.

10. Amendments
These terms may be amended from time to time. The most recent version is always available on our website linked to the sale of the relevant product.

Amendments to the terms apply only to goods that are sold after the amended version has been published on our website.

11. Dispute resolution
Customer satisfaction with the services and programmes delivered is a priority. If, as a customer, you are dissatisfied for any reason, you are requested to notify us as soon as possible.

These terms and the sale of the product are governed by Norwegian law.

Any dispute regarding the terms or breach of the terms, termination or invalidity of the terms, or other questions related to the product, shall first be attempted resolved between the parties at the lowest possible level.

If the dispute is not resolved through negotiations between the parties, any disagreement or dispute in connection with this agreement may be brought before the Conciliation Board (forliksrådet) or the courts in Oslo. 

Last Update: December 11, 2025