Kom i gang

Det første skrittet er ofte det vanskeligste. På denne siden finner du informasjon og verktøy som kan gjøre starten lettere.

Dette er Spis deg fri

Forskningsbasert


Bokens forfatter, Susan Peirce Thompson, er doktor i psykologi. Metoden som beskrives er basert på moderne hjerneforskning. Det betyr at Spis deg fri ikke er en slankekur eller en kortvarig diett. Det er en livsstil.

Fire prinsipper


1. Kutt ut sukker
2. Kutt ut mel
3. Spis tre måltider om dagen
4. Spis spesifikke mengder mat til hvert måltid

Reglene er enkle å forstå, men ikke nødvendigvis enkle å følge. Boken gir deg verktøyene du trenger for å lykkes.

Ny kunnskap


Spis deg fri gir deg den kunnskapen du trenger for å kode om hjernen din. Ved hjelp av enkle metoder lærer du å automatisere nye vaner. Det betyr at dine langvarige resultater ikke avhenger av viljestyrke, men av rutiner.

Praktiske verktøy


Boken lærer deg enkle kognitive teknikker for å «omprogrammere» deg selv. Dette er kjernen for å lykkes med denne metoden. I Spis deg fri-kursene hjelper jeg deg med å omsette kunnskap til daglige ritualer, slik at du kan automatisere dine nye vaner. Dermed er du ikke avhengig av viljestyrken for å lykkes på sikt.

Min historie

Jeg har prøvd det meste i min kamp mot kiloene. Nutrilett, Grete Roede, 5:2-dietten, trening, hypnose, piller.

Det hendte ofte at jeg gikk ned. Like ofte gikk jeg opp igjen. Hvorfor fikk jeg det ikke til?

I oktober 2015 fant jeg Bright Line Eating. Da var jeg 39 år gammel. Det ble starten på mitt nye liv.

I løpet av 200 dager gikk jeg ned 20 kilo. For første gang i mitt voksne liv var jeg i kategorien «normalvektig», og siden 2016 har vekten min vært stabil.

Selv om vektnedgang var mitt mål da jeg startet, er friheten den største gevinsten jeg har fått. Frihet fra skam, selvforakt og håpløshet.

Jeg er fri til å gjøre hva jeg vil. Være den jeg vil. Ha på meg hva jeg vil. Kort fortalt: Jeg har fått frihet til å bli den beste utgaven av meg selv!

Samtidig er jeg trygg på at dette er en varig løsning, fordi jeg har kodet om hjernen og mitt forhold til mat.

For første gang i mitt liv er jeg derfor ikke redd for å gå opp i vekt. Det er min definisjon på suksess. Jeg har fått et lettere liv.

maten vi spiser

Oppskrifter


Jeg har laget en digital kokebok med gode og enkle oppskrifter tilpasset kvinner som følger matplanen for vektnedgang.

Her finner du forslag til hva du kan spise til frokost, lunsj og middag.

Alle ingredienser kan kjøpes i vanlige butikker. Du trenger altså ikke å kjøpe noen spesialprodukter, kosttilskudd, vitaminer eller liknende.

Stor valgfrihet


Metoden passer uansett om du er veganer, vegetarianer, følger LAVFODMAP eller liknende. Du spiser:

- Helt vanlig mat som du får kjøpt over alt
- Rikelige mengder frukt og grønt
- Helkorn
- Proteiner og fett

Maten vi spiser er i tråd med anbefalingene til norske helsemyndigheter.

Meld deg på kurs

Alle mine kurs er nettbaserte og du følger undervisningen på PC, mobil eller nettbrett. Du følger kurset i det tempoet du selv ønsker og kan se modulene om igjen når du ønsker det.

Grunnkurs

8 ukers kurs og veiledning
3 990,-
  • Ny kursmodul hver uke
  • Oppfølging i Facebook-gruppe
  • Veiledning av meg og mitt team
  • Ukentlige LIVE-møter

Introkurs

Kom i gang i dag
990,-
  •  
  • Intro til matplanen
  • Planlegging av måltidene
  • Opplæring i å lage maten
  • Enkle oppskrifter
  •  
  • Introkurset gir deg 990,- i avslag på grunnkurset.
anbefales

Friere

Medlemsportal for tidligere kursdeltakere
3 990,- per år
  • Spørsmål og svar-møter
  • Oppfølging i Facebook-gruppe
  • Medlemsmøter
  • Bli Spis deg fri-partner

møt andre som har lykkes

La deg inspirere av andre som har lykkes med Spis deg fri.  Dersom du ønsker å endre din livsstil og er villig til å prøve dette en dag om gangen, har også du det som skal til for å lykkes. For godt.

Scroll to Top