«Hva skal jeg gjøre når vektnedgangen stopper opp?»

Mitt ønske er å hjelpe deg til å å få et lettere liv.

En av måtene jeg kan gjøre dette på, er å gi deg svar på dine spørsmål. Hver uke deler jeg min kunnskap gjennom mitt ukentlige nyhetsbrev, denne bloggen og ikke minst i den ukentlige LIVE-sendingen på Facebook-siden Spis deg fri.

Denne uken svarer jeg på et spørsmål fra Ragnhild. I forrige skrev hun til meg:

«Fikk rask vektnedgang første tiden, veeeldig fornøyd! Men nå har det stoppet veldig opp 😊 Tips? Råd?»

Godt spørsmål, Ragnhild – og jeg har massevis av tips!

De viktigste er følgende:
1. Pass på å holde de fire klare reglene – om å kutte ut sukker, kutte ut mel, spise tre måltider om dagen og bestemte mengder til hvert måltid – skinnende rene.

2. Fjern badevekten! Hvis du skal ned 5 kilo eller mer, er det absolutt ingen grunn i verden til at du skal veie deg hver dag (bortsett fra å plage deg selv med hvor sakte det går). Parker vekten, få den ut av baderommet og legg den på et sted du ikke ser den til daglig.

3. Vei deg én gang i uken, annenhver uke, eller én gang i måneden. Husk også at et vekttap på 1-2 kg i måneden er helt normalt. så lenge du følger matplanen for vektnedgang.

4. Hvis du har fulgt alle disse rådene, og fortsatt opplever at vekten står helt stille, vil jeg råde deg til å kutte ut restaurantbesøk for en periode, gjerne 4 uker.

5. Hvis INGEN av disse tipsene gir ønsket effekt i løpet av 4 uker, så send en epost til support@spisdegfri.no, så skal du hjelp!

Alle disse tipsene utdyper jeg i denne videoen:

Jeg har forresten en veldig god nyhet denne uken: Boken Spis deg fri er tilbake på bestselgerlisten – hurra! Hvis du ikke har sikret deg et eksemplar ennå, kan du finne den på ditt nærmeste bibliotek eller bestille den her: bit.ly/spisdegfri

I den anledning vil jeg gjerne be deg om en veldig stor tjeneste:
Kan du gå inn på FB-siden og anmelde Spis deg fri? Du velger selv om du vil dele din opplevelse av dette nyhetsbrevet, bloggen, de ukentlige LIVE-sendingene eller om du har lest boken. Du kan gjøre det så enkelt som å klikke antall stjerner ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️, legge igjen en kort kommentar, eller skrive en laaaang bokanmeldese, hvis du vil.

Klikk her for å dele din mening!

Å få din tilbakemelding i form av en anmeldelse – god eller dårlig! – betyr mye for meg. Tusen takk!

Husk også at du alltid kan sende meg spørsmål hvis du lurer på noe. Send dine spørsmål til support@spisdegfri.no.

Vi sees!
Beste hilsen Irina

ps. Husk at gode nyheter er skapt for å deles! Del gjerne denne bloggposten med andre som kan ha nytte av disse tipsene.

Bli med på infomøte søndag 7. januar kl. 15!

Er du klar for å gjøre 2018 til DITT år? I så fall har jeg en god nyhet til deg:

Jeg inviterer deg til et infomøte om Spis deg fri søndag 7. januar kl. 15. Her vil du lære de fire enkle reglene for et lettere liv, og få informasjon om grunnkurset, starter nå.

Klikk her for å melde deg på infomøtet!

Dette snakker jeg også mer om i ukens videoblogg:

Jeg har også fått en mail fra Marianne. Hun skriver:

«Jeg holder på å lese boken din med nysgjerrighet.

Jeg er veldig usikker på om jeg vil klare dette men har veldig lyst til å prøve dette.

Årsaken til at jeg er usikker er at jeg reiser mye i jobben min. Er i Stockholm hovedsakelig tirsdag til torsdag og bor da på hotell, har tilgang på kantine til lunsj. Har du noen tips til hvordan jeg kan kombinere bright line med denne livsstilen?

I tillegg så er jeg lite oppfinnsom på kjøkkenet og trenger inspirasjon til hva man kan lage til de 3 måltidene. Er glad i både kylling, biff, og reker.»

Her er mitt svar til Marianne: 

Jeg har en god nyhet: Denne livsstilen er absolutt mulig å kombinere med reising og netter på hotell.
Her er noen praktiske forslag:
Den dagen du skal reise til Stockholm, vil jeg anbefale deg å pakke med deg en matpakke, slik at du får spist riktige mengder til lunsj/middag.
Til frokost dagen etter regner jeg med at du ikke vil få noe problem. De fleste frokostbuffeter på hotell i Skandinavia vil jeg tippe servere enten egg og poteter, eller havregryn / havregrøt, melk, yoghurt, ost, skinke og frukt, slik at du får satt sammen en skikkelig frokost. Hvis ikke, ville jeg ha bedt om å få snakke med kjøkkenet og be dem om å tilrettelegge slik at du får den maten du trenger. Husk også å ta med vekt, slik at du får veid opp en ordentlig porsjon.
Jeg har vært mye i Stockholm, og vet at det finnes en lang rekke knallgode restauranter, som serverer herlig BLE-vennlig mat. Særlig vegetarrestaurantene i den byen har imponert meg.
Sjekk litt rundt på nettet, og ring rundt hvis du trenger det, så er jeg sikker på at du vil finne flere gode spisesteder som serverer BLE-vennlig mat.
Svenskene er også i toppklasse når det gjelder service, og jeg er sikker på at du vil få god hjelp hvis du ber personalet om hjelp til å få servert noe uten sukker og mel.
Til slutt har jeg også en veldig god nyhet til deg: Sist uke lanserte vi den splitter nye digitale kokeboken! Her vil du finne massevis av gode oppskrifter, spesielt tilrettelagt for kvinner som skal ned i vekt. Du finner boken her: https://kurs.spisdegfri.no/p/oppskrifter
Lykke til – hold meg gjerne oppdatert om hvordan dette funker for deg i praksis!
Har du spørsmål du ønsker å få svar på?
Send en epost til support@spisdegfri.no
Og du: Husk å melde deg på infomøtet søndag 7. januar kl. 15.